Szufladkowanie ludzi.


Wiecie co mnie od zawsze denerwowało? Kiedy człowiek zrobi jedną rzecz, a ona już do końca życia będzie mu przypisywana. Są to rzeczy dobre, ale zdarzają się też gorsze. Nie rozumiem tego, bo na przykład jeśli zrobiłabym w mojej przeszłości coś głupiego to automatycznie będę z tym kojarzona już do końca moich dni? Ludzie, przecież życie toczy się dalej. Za przykład takiego zachowania mogą posłużyć między innymi media, jeśli jakaś znana osoba chociaż raz powie coś, co nie będzie jakoś szczególnie błyskotliwe, to już przez cały czas będzie kreowana na ,,tępą blondynkę,, ze znikomym pojęciem o świecie. Lecz zdarza się to też w naszym życiu codziennym. Ile razy oceniliście kogoś tylko po tym co raz zrobił lub powiedział, lub po tym co o tej osobie usłyszeliście od kogoś innego, nie znając tak naprawdę prawdziwej wersji? To po prostu obłęd, przecież nikt z nas nie jest perfekcyjny, każdemu zdarza się powiedzieć lub zrobić coś głupiego, ale czy to daje nam prawo do tego by od razu nadać tej osobie metkę i traktować ją z dystansem przez mylnie stworzony obraz jego osoby? Każdy z nas ma przecież swój rozum, nikt nie ma prawa narzucać wam czegoś, co jest jego opinią, ale też zwracam się z prośbą do was o to by nie oceniać ludzi po plotkach, jednorazowych wpadkach, itp nie znając jego samego, jego historii czy życia. Przeraża mnie to, jak szybko ludzie potrafią ocenić innych w różnych kwestiach a tak na prawdę nie widzą tego co sami zrobili. 






spodnie H&M / bluzka bershka / koszula H&M / buty martensy 

Udostępnij ten post

21 komentarzy :

  1. Spotkałam się już nie jeden raz z szufladkowaniem ludzi i według mnie jest to okropne ;(
    Mogłabyś kliknąc u mnie w poście w linki z ubraniami? ;) http://nataliexbrunette.blogspot.com/2015/06/just-how-night-changes.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie napisane, często zdarza sie, ze pewne fakty o danej osobie sa kłamstwem, a mimo to ludzie budują na nich opinie o kimś. Powinnismy zawsze przeczytać książek, zanim weźmiemy sie za

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze powiedziane, w 100% się z tobą zgadzam ;)

      Usuń
  3. Staram się w ogóle nie oceniać innych ludzi. A już na pewno nie przez pryzmat tego, co ktoś o nich mówi. Sama wyrabiam sobie opinię o człowieku. A to co ktoś robił w przeszłości mało mnie obchodzi. Nie znam powodów różnych ludzkich zachowań, nie wiem jak sama bym się zachowała w pewnych sytuacjach, więc tym samym nie mam prawa oceniać postępowania innych ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  4. mam nadzieje ze zła nie bedziesz porzyczyłam sobie te słowa twoje na mojego aska
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli w jakiś sposób trafiło do ciebie to co napisałam to nie mam nic przeciwko ;)

      Usuń
  5. Niestety wiele takich sytuacji doświadczyłam sama. Na szczęście nie wszyscy ludzie oceniają w ten sposób. To zawsze jakaś tam nadzieja :)


    Kwitnacetulipany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z Tobą, sama strasznie nie lubię jak ktoś ocenia ludzi nic o nich nie wiedząc.

    dziewczynawrozowychokularach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi się podoba Twoja koszula! Jest mega! *.*
    Obserwuję. :)

    Blog z artystycznymi i profesjonalnymi sesjami zdjęciowymi. :)
    http://moooneykills.blogspot.com/2015/06/iris.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna koszula :) obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zostałam okropnie zaszufladkowana dwa lata temu, kiedy trafiłam do szpitala psychiatrycznego przez głęboką depresję, ale ludzie nie wiedzieli dlaczego ją mam, jak to jest ją mieć, co się wtedy czuje i uważali, że jestem jakąś świruską i tyle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi.. jest to kolejny przykład potwierdzający jak okropni potrafią być ludzie.

      Usuń
  10. Wychodzę z założenia, że jak mogę chociaż odrobinę komuś pomóc to to robię i czuję się z tym świetnie! :)
    To naprawdę wspaniałe uczucie, kiedy dostaje się e-maile z jakimiś problemami, czy pytania co zrobić, aby było lepiej i okey :)
    To może jedz po prostu rano? Jest wtedy mniejsze prawdopodobieństwo, że zaczniesz się obżerać wieczorem,a to śniadanie zdążysz spalić przez cały dzień :)
    Bardzo się cieszę, że Ci się tak podoba, dziękuję z całego serduszka! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja żyję z myślą "Nie osądzaj mnie, Bóg zrobi to lepiej." Nie lubię, gdy ktoś nie znając mnie ma już o mnie niewiadome jakie zdanie.
    Śliczna koszula :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Staram się nie oceniać ludzi zanim ich poznam i sama też nie chciałabym być tak oceniana...
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie wierzę w rzeczy usłyszane od osób trzecich, plotka to czysta zawiść i nie jeden raz padłam jej ofiarą. Szkoda tylko, że ludzie jeden błąd wypominają Ci przez długie lata, tak jakby człowiek nie jest w stanie się zmienić od momentu popełnienia błędu. Fajnie piszesz, obserwuję i liczę na rewanż :) Właśnie opublikowałam nową recenzję, zapraszam :)
    http://make-yourself-perfect.blogspot.com/2015/06/makeup-geek-vegas-lights-palette.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam ten ból... sama jestem szufladkowana :c
    Ale zbytnio sie nie przejmuje tym i ide dalej :D
    Jak masz czas, spadnij :)
    http://tajemniczyswiatpelennadziei.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie ma co się przejmować ludźmi, zawsze się do czegoś przyczepią :)


    www.littlecupofart.pl - blog o sztuce, modzie i kulturze:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurde laska dobrego masz fotografa hahhaha ;*
    ~M.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. To bardzo motywuje do dalszej pracy.
xoxo

© Typical Girl | Szablon stworzony przez Glowczynski.pl.