Korespondencja ze samym sobą.



Jakiś czas temu zupełnie przypadkiem trafiłam na stronę pewnej książki i znalazłam tam akcję, która miała na celu wysłanie e-maila do siebie samego z przyszłości. Piszemy krótką wiadomość, wyznaczamy datę, w której chcemy ją dostać, a ona po upływie kilku miesięcy, dni bądź lat wraca do nas na naszą skrzynkę mailową. Pomyślałam-czemu nie.Napisałam o tym co aktualnie się u mnie dzieje, jak się czuję, czy jest źle czy dobrze. To dziwne, ale napisałam do siebie również parę pytań odnośnie tego czy coś się zmieniło, czy to i tamto się poprawiło itp. Wspominałam już, że dla mnie pisanie jest formą terapii, czasem warto napisać parę słów by poczuć się lepiej. Coś innego niż pamiętnik, coś bardziej nowoczesnego. Uważam to za naprawdę dobry pomysł gdyż możemy napisać samej sobie np jakąś motywację, coś co doda nam siły, może nasza wiadomość dojdzie do nas w czasie,  kiedy nie jest zbyt dobrze, potrzebujemy paru słów otuchy, a po przeczytaniu czegoś takiego poczujemy się lepiej.
Podzielę się też z wami moją metodą, otóż stosuję ją już od jakiegoś czasu i u mnie sprawdza się świetnie. Mianowicie, jestem kobietą, zanim coś zrobię lub podejmę jakąś decyzję muszę się porządnie nad tym zastanowić, nie jest tak (niestety) w czasie kłótni, wtedy pisze i mówię różne rzeczy, których tak naprawdę po namyśle nigdy bym nie powiedziała. W takich chwilach otwieram pocztę i jeszcze w fazie złości piszę wszystko co w danym momencie napisałabym tej drugiej osobie.Kiedy kończę nie wysyłam tego rówieśnikowi, lecz samej sobie, w ten sposób nieco łagodzę ten konflikt, pomyślę bardziej racjonalnie, przeczytam to na spokojnie i zobaczę z czym mam rację, a czego lepiej nie pisać. To naprawdę dobry sposób na to by trochę ochłonąć i nie zranić tej drugiej osoby swoimi słowami.
Ja szczerze polecam. Znalazłam dwie strony, które oferują tak zwany 'wehikuł czasu' :
http://e-wehikul.pl/list-do-siebie.html
http://jakbycszczesliwym.com/#mail-section







sukienka H&M

Udostępnij ten post

15 komentarzy :

  1. Świetny pomysł z tymi listami. I śliczne zdjęcia! ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna sprawa z tymi wiadomościami :)
    Ale jestem zadowolona z tych zdjęć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że będą tylko lepsze :D

      Usuń
  3. o kurczę, naprawdę świetny pomysł z tym napisaniem maila do siebie w przyszłości :) niby takie proste, a rzeczywiście może przynieść jakąś motywację czy nawet dobre wspomnienie :)
    dziewczynawrozowychokularach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę o takim czymś, ale to świetna akcja. Dzięki za linki :D

    http://tuczarniamotyli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. To bardzo dobry pomysł :*
    Na pewno wypróbuję :3
    Zapraszam!
    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszę o tym pierwszy raz, ale dobry pomysł. Pamiętam jak kiedyś napisałam list do siebie (jakieś 8 lat temu) i zakopałam go, a;le niestety nie wiem gdzie ;ccc
    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy o czymś takim nie słyszałam, ale jak się dłużej zastanowić, to ma sens :)


    Blog -->klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć zostałaś nominowana do Liebster Blog Award.
    Więcej informacji: http://pingusay.blogspot.com/2015/08/lba-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny blog i super post :) zapraszam do mnie http://lostclaudia.blogspot.com/
    Jeśli ci się spodoba miło mi będzie jak zaobserwujesz a wtedy ja zrobię to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę Ci powiedzieć, że zainspirowałaś mnie :) Odczuwam chęć zrobienia tego. Ciekawa jestem, jak się będę czuła, czytając to za rok lub dziesięć lat. Muszę spróbować. Jeżeli chodzi o pisanie znajomym, to co się myśli... Często ktoś mnie denerwuje i wtedy właśnie popełniam błąd. Piszę tej osobie rzeczy bardzo przykre. Może spróbuję Twojej metody :3
    http://obudzona-ze-wschodem-slonca.blogspot.com/2015/08/no-dobra-teraz-to-sciagaj.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam kogoś zainspirować(?) tym postem :)

      Usuń
  11. Super post i zdjęcia! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. To bardzo motywuje do dalszej pracy.
xoxo

© Typical Girl | Szablon stworzony przez Glowczynski.pl.