'szpanuje za hajs rodziców'


Pieniądze. Jak wielką rolę odgrywają te małe świstki papieru? W dzisiejszym świecie pieniądz rządzi światem, dosłownie. Jeśli ich nie posiadasz czasem możesz zapomnieć o dobrym wykształceniu, nie możesz pozwolić sobie na większe wydatki, przyjemności, czasem też spełnianie marzeń. Przerażające, nie uważacie? Czasem tylko pieniądze mogą otworzyć nam drzwi do wybranej kariery..co jest jeszcze większa głupotą. Niestety musimy nieźle pracować by osiągnąć jakiś stabliny poziom finansowy, który jednocześnie wystarczy nam na typowe, niezbędne materiały potrzebne do życia, lecz także małe przyjemności. Jednym się udaje, innym niestety nie idzie tak dobrze. Niewyobrażalnie bardzo denerwują mnie komentarze, które krytykują osoby np posiadające iPhony, ubierające się, może w lepszy sposób od kogoś, noszące markowe buty. Wszyscy wtedy zarzucają tej osobie, że wszystko kupili jej rodzice, że to tak łatwo zarobione, wydane lepką ręką..ale nie zawsze tak jest. Kiedyś usłyszałam takie komentarze względem mnie, że za wszystko płacą mi rodzice, za nic nie zapłaciłam sama i kupuje to wszystko 'kupiłam dla szpanu za hajs rodziców'.
Tak, jestem w takim wieku, że jeszcze utrzymują mnie rodzice, dbają o mnie, starają się by mnie i mojej siostrze było jak najlepiej, za co jestem i zawsze będę im ogromnie wdzięczna. Starają się spełniać każda nasza zachciankę, każdy z nas je miewa. Jestem nastolatką, oczywiście że chce mieć coś lepszego, co starczy mi na dłużej i rodzice starają mi się to zapewnić, jednak jeśli chodzi o coś większego typu, to sama staram się uzbierać jakąś większą cześć pieniędzy na to. Przykładem może być aparat, marzyłam o nim już od dawna, jednak dopiero odkąd założyłam bloga myślę o nim tak na poważnie. Nie oczekuję, że rodzice mi za niego zapłacą, nawet o to nie proszę, sama zbieram na niego pieniądze, a oni ewentualnie dołożą mi resztę i to mi pasuje.




Ostatnio wraz z chłopakiem miałam okazję zaczerpnąć dorosłego życia przez 2 tygodnie (mały okres czasu, a jednak człowiek zdaje sobie sprawę jak ważną rolę odgrywają pieniądze). W tym czasie gotowałam, sprzątałam, kupowałam jedzenie i zajmowałam się psami. Niby nic, a jednak masz mały wgląd w dorosłe życie. Na koniec wyjazdu podsumowałam wszystkie wydatki, na 2 tyg dostaliśmy ponad 200 zł - i praktycznie cała ta kwota została przeznaczona na jedzenie (a tak naprawdę nie kupowaliśmy go za wiele) sama się dziwiłam stojąc przy kasie, że za dosłownie parę najpotrzebniejszych produktów wychodzą tak duże kwoty. Oczywiście nie obyło się także bez żalu, wynikającego z tego, że kupiliśmy też za to parę głupotek, które nie były nam tak naprawdę do niczego potrzebne i gdyby nie one z pewnością jeszcze trochę by nam zostało. Taki eksperyment sprawił, że zdecydowanie bardziej doceniłam zarządzanie budżetem i  wydatki rodziców, którzy kupują znacznie więcej.Do tego dochodzą rachunki itp. Zdecydowanie bardziej zaczęłam doceniać to co mam, bo mimo tych wszystkich wydatków potrafią zapewnić mi godne (?) życie. Teraz wchodząc do sklepu zastanawiam się 5 razy czy na pewno to jest mi potrzebne, czy to zjem, czy będzie leżeć. Chyba zaczynam dorastać ;p 










Udostępnij ten post

9 komentarzy :

  1. Bardzo mądry post i przemyślenia :-)
    http://k24-7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest dużo racji w tym co piszesz to prawda pieniądze mają ogromną wartość jednak nie każdy ma ich na tyle dużo aby pozwolić sobie na wszystko. Warto doceniać t co się ma i czasami na własnej skórze przekonać się jak to jest zarobić na własne zachcianki. Nie mam nic do ludzi którzy mają więcej odemnie jednak są osoby które myślą że mając wszystko mogą wszystko to jedyna rzecz która irytuje mnie. Tak nie mam nic do tego bo nie każdy może mieć wszystko jednak każdy może odnaleźć odrobine radości w życiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super blog! ♥

    http://classy-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie doświadczam tego samego co ty, bo moi rodzice wyjechali na tydzień za granicę. Pieniądze znikają w zastraszającym tempie,a nie kupuję nic prócz jedzenia. Pozdrawiam i zapraszam do siebie, buziaki! ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Wartość mają duża, ale nie są wszystkim co mamy w życiu. Zdjęcia przepiękne. Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mądrze napisane i to bardzo dobrze, że doszłas do takich wniosków, szczerze im wcześniej tym lepiej :) A zdjęcia naprawdę super !

    OdpowiedzUsuń
  7. Mądrze to napisałaś.
    Pieniądze są problemem ludzi w XXI wieku. Już nikt niczego nie zrobi za darmo.
    A ta sytuacja, którą opisałaś. O tym, że ktoś powiedział: "Szpanuje z hajs rodziców" to tak jak wspomniałaś, wcale nie musi tak być. Tak samo jak ty, na te większe wydatki staram się sama zaoszczędzić. Świetne zdjęcia!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uważam, że pieniądze są w życiu ważne, ale jednak nie są najważniejsze. A obrażanie kogoś, że ma markowe buty albo Iphone jest nie na miejscu :)
    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post,a zdjęcia jeszcze lepsze :*
    http://dominatt.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. To bardzo motywuje do dalszej pracy.
xoxo

© Typical Girl | Szablon stworzony przez Glowczynski.pl.